Kies je favoriete radiostation

Dossiers

Opnieuw goud voor CBS FM in New York City

Medianieuws

(W)CBS FM 101.1 heeft de koppositie in New York City heroverd. De classic hitszender wist nipt 106.7 Lite FM (WLTW) te verslaan. In Los Angeles blijft 104.3 My FM (KBIG) nog net marktleider. Ook hier is het verschil tussen de nummers één en twee slecht 0,1%-punt.

Opnieuw goud voor CBS FM in New York City Vorige meting aasde CBS FM al op de koppositie in de Big Apple. In april wist de classic hitszender zilver in te ruilen voor goud, zo blijkt uit de aprilcijfers van Nielsen Audio. Het marktaandeel steeg met 0,2%-punt naar 6,1%. De laatste keer dat CBS FM markteleider was, was in juli 2016.

Perfecte intro
CBS FM draait de grootste hits van de jaren ’70, ‘80 en ’90, die aan elkaar worden gepraat door iconen als Scott Shannon, Dan Taylor en “Broadway” Bill Lee. Zij bewijzen elke dag opnieuw hoe creatief je kunt zijn met beperkte spreektijd. Een video op Facebook waarin Broadway Bill het intro van “Come out en play” van The Offspring perfect volkletst is inmiddels al tienduizenden keren bekeken.

Lite FM zag haar marktaandeel met 0,2% dalen. De popzender moet hierdoor nu genoegen nemen met de tweede plaats. De urban popzender WBLS 107.5 steeg twee plaatsen en sluit met 5,6% marktaandeel aan op de derde plaats.

Z100 (WHTZ) verloor fors. Dit hitzender duikelt hierdoor naar de vierde plaats. Deze plek moet Z100 delen met de nieuwszender 1010 WINS. Beide stations scoren 5,3% marktaandeel.

Grote winnaar deze meting was de sportzender WFAN. Dankzij de schitterende comeback van de Yankees bij het honkbal zag WFAN haar marktaandeel met bijna een procentpunt stijgen.

Ondanks het “overall” verlies leidt Z100 nog steeds bij zowel de doelgroep 18-34, 18-49 als 25-54 jaar.

Los Angeles
My FM heeft haar koppositie in Los Angeles nipt weten te behouden. De popzender zag haar marktaandeel licht dalen naar 5,6%, terwijl de urban popzender 94.7 The Wave (KTWV) gelijk bleef op 5,5%.

K-Earth 101 (KRTH) blijft, dankzij een lichte stijging, derde. De classic hitszender scoorde haar hoogste cijfers in meer dan een jaar tijd en heeft zich hierdoor losgeweekt van 102.7 KIIS FM. De hitzender daalde licht naar 4,8%.

De popzender KOST 103.5 zag voor het eerst in maanden haar marktaandeel groeien en verstevigt hiermee haar vijfde plaats.

My FM blijft  marktleider bij de doelgroepen 18-49 en 25-54 jaar, terwijl KIIS het populairst blijft bij de doelgroep 18 tot 34 jaar.

Atlanta
In Atlanta, hoofdstad en tevens grootste stad van de staat Georgia, staat de nieuwszender WSB nog steeds op de eerste plaats. Het radiostation scoort in radiomarkt 9 9,5% marktaandeel. En dat is iets beter dan een jaar geleden. Op de tweede plaats staat nog altijd de urban popzender Kiss 104.1 (WALR) 6,2%, een vol procentpunt lager dan een jaar geleden.

Wel moet Kiss deze tweede plaats delen. Classic hits heeft namelijk een flinke opmars gemaakt in Atlanta, want 97.1 The River (WSRV) scoort nu eveneens 6,2% marktaandeel. Dit is ruim een procentpunt hoger dan in 2016. Tevens heeft Cox Media hiermee de complete top 3 bezet.

De urban popzender V103 (WVEE) volgt op de vierde plaats met 6,1%, wat eveneens een flinke daling is ten opzichte van een jaar geleden. De christelijke popzender 104.7 The Fish (WFSH) completeert de top 5 met 5,0% marktaandeel. [Radio.NL]

Gerelateerde Artikelen