Kies je favoriete radiostation

Dossiers

NPO 3 blij met eerste resultaten van de nieuwe programmering

Medianieuws

NPO 3 richt zich sinds januari 2015 met een nieuwe, frisse programmering en vaste avonden vooral op jongeren tussen 20 en 34 jaar. En daar is de publieke zender erg blij mee. Het marktaandeel van de zender steeg van 5,5 naar 6,2 procent in de periode 1 januari tot en met 8 maart.

Dat is een relatieve stijging van 15 procent in het marktaandeel onder jongeren die tv kijken. Vooral de nieuwe maandag- en dinsdagavond zijn volgens de zender populair, maar de kijker weet ook de Nederlandse filmavond op zaterdag goed te vinden.

Favoriet was Mindf*ck op maandagavond. De spectaculaire trucs van illusionist Victor Mids werden door gemiddeld 831.000 kijkers gevolgd. Mindf*ck is daarmee het best bekeken programma van NPO 3 in de eerste maanden van 2015. Ander eprogramma's die goed bekeken zijn: Proefkonijnen (gem. 650.000 kijkers) en Streetlab (550.000 kijkers).

Opvallende programma’s
De veelbesproken titel Jojanneke in de prostitutie (EO) trok de eerste aflevering op de nieuwe dinsdagavond 843.000 kijkers (gem. 586.000). De nieuwe sf-comedyserie Missie Aarde startte met 554.000 kijkers en was vooral populair onder 13 tot 19 jarigen. De best bekeken Telefilm was Gouden Kalf winnaar Aanmodderfakker met 690.000 kijkers. De satirische show Zondag met Lubach kreeg er met gemiddeld 400.000 kijkers bijna 20 procent (64.000) kijkers bij ten opzichte van vorig jaar. [Radio.NL]

Gerelateerde Artikelen